Druhy ochranných známek

07.11.2019

SLOVNÍ ZNÁMKA

Může jím být název firmy, pojmenování výrobku nebo slogan. Slovní známka neobsahuje žádnou grafickou úpravu, font nebo obrázek. Jedná se skutečně "jen" o slovo, tak jak jej běžně vyslovujete např. Molitan

OBRAZOVÁ ZNÁMKA

Je grafický prvek, fotografie nebo kresba. Do této kategorie spadá logo, pokud v něm ale není žádný text. Například fajfka, kterou má registrovanou značka Nike

KOMBINOVANÁ ZNÁMKA

Obrazová ochranná známka je tvořená fontem. Je to nejčastější registrovaná ochranná známka, kterou si představíme pod pojmem "logo"

PROSTOROVÁ ZNÁMKA

Je tvořena trojrozměrným zobrazením konkrétní věci. Jako příklad můžeme uvést tvar láhve Coca Cola nebo tvar čokolády Toblerone

ZVUKOVÁ ZNÁMKA

Jedná se o zvuk, nebo znělku která je použita v reklamě, nebo aplikaci

MULTIMEDIÁLNÍ ZNÁMKA

Je kombinací obrazu a zvuku, může se jednat o animaci. Příkladem může být například úvodní znělka k pohádkám od Disney

POZIČNÍ ZNÁMKA

Je chráněn způsob umístění prvku

HOLOGRAFICKÁ ZNÁMKA

Je tvořena prvky s holografickými znaky

POHYBOVÁ ZNÁMKA

Je tvořena pohybem, nebo změnou objektů

BAREVNÁ ZNÁMKA

Jedná se registraci konkrétní barvy, nebo barevné kombinace pro dané výrobky či služby. Jako příklad je mátová barva Tiffani pro šperky, fialová Milka apod.

ZNÁMKA SE VZOREM

Je tvořena sadou opakujících se prvků, které tvoří vzor. 

JINÁ OCHRANNÁ ZNÁMKA

Pokud není upraveno jinak, je možné registrovat i ochrannou známku bez zařazení